dinsdag 14 september 2010

Tegeltje tegeltje aan de wand

Fijn dat alle mannetjes-die-kunnen-klussen weer terug zijn van vakantie, want ik wil door met onze keuken! Afgelopen weekend met manlief besloten om de donkergrijze vloer niet te vervangen, dit om verschillende redenen: hij was best duur (hoewel ik dat natuurlijk na 9 jaar niet meer in de portemonnee voel), praktisch (je ziet er niet veel op), krijgt nu eindelijk zo'n lekker versleten uiterlijk (leuke rondjes van leren schoenzolen) maar het belangrijkste is wel dat hij gewoon prima in het nieuwe plan past.

Maar ik wilde zo graag Portugese cementtegels! Boehoe, nou krijg ik mijn zin niet..... stampvoet!

En toen kwam het Eureka moment, yeeehaaa! Mijn bedrijfje heet niet voor niks "BinnenPret interieurideeën". Ideeën genoeg, als je er maar voor open staat en ze enthousiast ontvangt, onderzoekt en uitvoert.
Wat gaat er gebeuren? De Portugese tegels gaan tegen de hele achterwand boven het aanrecht. Ja ik weet, ze zijn poreus, maar op dat gedeelte wordt niet gekookt dus dat scheelt een boel vlekken. Meteen in de auto gesprongen om samen met manlief (huh? weetjehetzekerschat? jaikhebookhaastmetdekeuken!) om voorbeelden te zoeken bij de dichtstbijzijnde leverancier. Een aantal opties gezien maar later op internet vond ik nóg mooiere designs. Van deze tegel ga ik een zichtexemplaar bestellen zodat ik daar de kleur van de kastfrontjes op kan aanpassen. Natuurlijk wordt het een hysterische muur maar ook zó geweldig, kan niet wachten tot ze erop zitten. En ja, het is wéér iets met blauw ...

vier x vier tegels
één tegel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten