donderdag 27 mei 2010

Vloertje he?!

En ja hoor, ook de vloer is nu helemaal zoals ik 'm wilde hebben. De kunst is nu om 'm zo te houden, maar als ik braaf doe wat de parketman mij geadviseerd heeft én ik de onderhoudspullen gebruik die hij aanbeveelt, dan moet het toch niet moeilijk zijn. Tijd en zin zijn de grootste bedervers van goede voornemens.
Enfin, de vloer is niet meer geel, glad en glimmend maar mat, beetje ruw en wit. Yesyesyes!
Ook voor de honden fijn, want nu vliegen ze niet uit de bocht als er aangebeld wordt bij de voordeur .... Op de foto: Rebelle, die net met haar voorpoten over haar snoet heeft gewreven, vandaar de grote snor.

Het  was natuurlijk een gigantisch gedoe om alle meubels uit de woonkamer te krijgen. Het zijn er niet veel, maar ze zijn wel groot en zwaar dus het viel niet mee om dit klusje te klaren. Toch wel fijn dat we een garage en een ruime tuin hebben, daar leek het deze dagen wel een uitdragerij. Nadat de vloer was gedaan (in één dag, dus dat was super) bleek dat de lange wanden wel weer een likje verf konden gebruiken, dus de Pinksterdagen zijn goed benut om het even op te frissen. De kleur is nu wat minder "laf". Het was grijsblauw maar nu is het echt hemelsblauw wat weer perfect past bij de bank en de hoogglans frontjes van de vakkenkast. Soms vind ik het wel erg blauw/bruin/grijs allemaal, maar iets anders toevoegen is geen optie. Wat dan? Groen? Kan. Roze, rood, oranje? Ik heb het wel eens geprobeerd, nogal veilig in de keuken, maar het zijn gewoon niet mijn kleuren. Als ik bij iemand ben geweest die zijn interieur in warme roodtinten heeft gestyled vind ik dat prachtig, zo gezellig! Maar als ik thuis kom in mijn (nu helemaal!) lichte en frisse huis, dan realiseer ik me dat dit helemaal goed is. Dus voorlopig: houwe zo! Nee, nou niet lachen, ik ga het écht proberen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten