vrijdag 14 mei 2010

Dubbele deuren Part 3

Goedemorgen stucadoor! Ik zal de poort open doen, dan kan je achterom lopen met je spullen (ofwel: dan sjouw je niet alle witte zooi door mijn huis). Koffie? Nee ik lust geen koffie. Voor de niet-Brabanders: lusten kan hier twee dingen betekenen: 1) iets lekker vinden en 2) wel willen hebben. Dus de vraag: "Christy, lust je peperkoek?" beantwoord ik heel flauw met "Ja ik lust ontbijtkoek maar ik hoef het nu niet te hebben."
De stucadoor lust thee, ook goed, een potje is zo gezet. En toen zag ik HET. Aaaaahhhhh, hij heeft mijn 100% wollen plaid van Himla, zo mooi omgestikt met een festonrandje, op de grond en drempel gelegd en staat daar nu "op te dansen" met zijn dikkeneuzenschoenen! Om mijn vloer niet vies te maken ..... hij dacht dat timmerman deze samen met een andere deken (= Riviera Maison plaid) mooi op een stapel had neergelegd in de woonkamer om te gebruiken als vloerbescherming ofzo. Hij ziet mijn plaids dus aan voor verhuisdekens!! Tja, het is maar waar je hart ligt.
Met een subtiele beweging greep ik de plaid, vouwde 'm al uitkloppend op en zei een beetje snobistisch dat dit geen fleeceje van de Blokker is van 6,95. Arme stucadoor. Wist hij veel ......
To klus or not to klus zullen we maar zeggen.


Ook hij heeft hard gewerkt en aan alle kanten van het kozijn de muren (weer) glad gemaakt en de nieuwe plafondlijst mooi aanbracht tegen de bestaande lijst. Vakwerk.
Volgende klus: het in de witte olie zetten van de parketvloer.
Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten